Luty - Szkoła Podstawowa im. rtm. Witolda Pileckiego w Rękusach

Przejdź do treści
23.02.18 ,,Tarcza mojej szkoły”
 Rada Rodziców naszej szkoły zaprosiła wszystkich nas do udziału w konkursie plastycznym na projekt tarczy. Zabraliśmy się ochoczo do pracy. Do rywalizacji o nagrodę Rady Rodziców stanęło 25 śmiałków. W końcu została zorganizowana wystawa konkursowa w świetlicy szkolnej. Każdy członek społeczności szkolnej mógł głosować na wybraną przez siebie pracę. Oddano 87 głosów. W dniu 23 lutego nagrody z rąk Przewodniczącej Rady Rodziców Pani Elżbiety Piwko Otrzymali:
1. Julia Zabielska laureatka I miejsca,
2. Tomasz Piwko – II miejsce,
3. Oskar Przestrzelski- III miejsce.

Gratulacje!  
21.02.2018 Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego

  Coroczne święto obchodzone 21 lutego, które zostało ustanowione przez UNESCO 17 listopada 1999 roku. Jego data upamiętnia wydarzenia w Bangladeszu, gdzie w 1952 roku pięciu studentów uniwersytetu w Dhace zginęło podczas demonstracji, w której domagano się nadania językowi bengalskiemu statusu języka urzędowego. Według UNESCO, niemal połowa z 6000 języków świata jest zagrożona zanikiem w ciągu 2-3 pokoleń. Od 1950 r. zanikło 250 języków. Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego ma w założeniu dopomóc w ochronie różnorodności językowej jako dziedzictwa kulturowego.
  Z tego powodu także u nas w szkole zorganizowane zostały atrakcje, które zachęcały uczniów do dbania o poprawność językową oraz do pogłębiania wiedzy na temat polszczyzny.
Pułapki ortograficzne, łamańce językowe, „Gumowe ucho” oraz „Perskie oko" to zadania, z którymi musieli się zmierzyć młodsi uczniowie naszej szkoły. Tego dnia nastąpiło również rozstrzygnięcie konkursu na najładniejszy zeszyt w poszczególnych klasach. Celem konkursu było zachęcenie uczniów do starannego prowadzenia zeszytów, podniesienie poziomu pisma- kaligrafii, ortografii
i interpunkcji.
  Klasy starsze, wraz ze swoimi wychowawcami, nagrały filmik, pokazujący wzorcowe czytanie językowego „łamańca” – „Żuru gar”. Młodzież przygotowała plakaty związane z tym świętem
i nawet ozdobiła schody wyrazami, które często sprawiają trudności w poprawnej odmianie. Przy specjalnym stoisku można było mierzyć się z ortografią oraz rozwiązywać zadania przygotowane
i zakodowane przez polonistkę. Na koniec obchodów Dnia Języka Ojczystego uczniowie klasy
IV-VII rozegrali Bitwę Morską- czyli Polonistyczne Statki. Najlepiej z zadaniami poradziła sobie drużyna Różowych – GRATULUJEMY!!
Snuj się, snuj bajeczko…
 21 lutego w naszej klasie obchodziliśmy Dzień Języka Ojczystego. Na zajęcia zaprosiliśmy naszych rodziców. Przyszła mama Franka i Julki. Wszyscy mali i dorośli bawili się w łańcuszek wyrazów, rozwiązywali wylosowane zagadki. Dużo radości  każdemu z nas sprawiła zabawa
w łamańce językowe. Potem mamy czytały nam wesołe bajki Wandy Chotomskiej z książki ,,Kabaret na jednej nodze”. My także przygotowaliśmy niespodziankę dla naszych gości. Czytaliśmy z podziałem na role ,,Balladę o uprzejmym rycerzu”.  Później przyszedł czas  na nasze bajki. Pisaliśmy w grupach opowieść o niezwykłym helikopterze Heli, o zaczarowanym kamieniu
i księciu, który wyskoczył z kartofelka. Te historie były bardzo śmieszne.
Tego dnia odkryliśmy, że można świetnie bawić się słowami i naszą wyobraźnią. Nasza pani pogratulowała nam tego, że codziennie uczymy się jednego z najtrudniejszych języków świata- języka polskiego. Mamy obiecały nam, że będą przychodzić na nasze zajęcia, by czytać nam swoje ulubione bajki z dzieciństwa.
Jula, Franek, Damian, Patryk z klasy II
14.02.2018 Walentynki spędzamy w kinie!

Każdy z nas zasługuje chociaż raz w życiu na oklaski

 W tym roku Walentynki świętowaliśmy nieco inaczej niż zwykle- wybraliśmy się na film „Cudowny chłopak”.
Film ten - to adaptacja książki R.J. Palacio – pod takim samym tytułem. Opowiada o chłopcu, który na wskutek mutacji genów urodził się chory i ze zdeformowaną twarzą. Przeszedł szereg operacji, by mógł żyć i funkcjonować samodzielnie. Ze względu na swój stan zdrowia oraz wygląd, uczył się w domu a jego nauczycielką była mama, która właśnie podjęła decyzję, że od klasy 5 powinien uczyć się w szkole.
Cudowny chłopak” ukazuje rok życia chłopca w szkole: prześladowania, wyśmiewania się, dokuczania, ale też przyjaźni, pokonywania własnych lęków, barier, uczenia szacunku i tolerancji
a przede wszystkim otwartości na drugiego człowieka.
Film poruszający, który zmusza do zastanowienia się nad jacy jesteśmy, jak traktujemy innych
i czy wygląd zewnętrzny na pewno ma aż takie znaczenie?
 Po powrocie do szkoły zadziałała jeszcze poczta walentynkowa, którą zorganizował Samorząd Uczniowski. Wszystkim uczniom życzymy: MIŁOŚCI!:-)


Wróć do spisu treści